Εδώ και περίπου έναν αιώνα έχουν γίνει αμέτρητες προσπάθειες δημιουργίας μίας Ελληνικής Βιομηχανίας Αυτοκινήτων, είτε υπό τη μορφή μαζικής παραγωγής ή την παραγωγή ανταλλακτικών που για αρχή θα καλύπτουν τις ανάγκες τις χώρας. Ωστόσο, πάντα κάθε φορά το κράτος έκανε τα εύκολα δύσκολα κυρίως μη χορηγώντας άδεια μαζικής παραγωγής των διάφορων πρωτοτύπων που παρουσιάζονταν από Έλληνες κατασκευαστές. Τρανό παράδειγμα αποτελούν τα εργοστάσια του Θεοχαράκη στο Βόλο, τα οποία έκλεισαν έπειτα από ασύμφορες αλλαγές στον τότε φορολογικό νόμο και ενώ βρισκόταν προ των πυλών μεγάλης συμφωνίας με την Hyundai για δημιουργία στην Ελλάδα της μοναδικής γραμμής παραγωγής των κορεάτικων αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Τα αποτελέσματα της Ελληνικής κρατικής πολιτικής απέναντι στην όποια προσπάθεια δημιουργίας μιας Ελληνικής γραμμής παραγωγής ήταν πολλαπλά και δυστυχώς οικονομικά καταστροφικά για τη χώρα. Πολλοί Έλληνες σχεδιαστές - αρωγοί στις κατά καιρούς προσπάθειες για τη γέννηση της Ελληνικής Αυτοκινητοβιομηχανίας, αυτή τη στιγμή είτε διατηρούν δικά τους σχεδιαστικά γραφεία και προσφέρουν τις ιδέες τους στους μεγάλους κολοσσούς, είτε συνεργάζονται αποκλειστικά με κάποιον από αυτούς. Δεν θα πρέπει να μας εκπλήσσει το γεγονός ότι οι σχεδιαστές του Mini Cooper ή του Toyota Yaris (ΜΚ 1 αμφότερα) ήταν Έλληνες. Θα εκπλαγείτε από τον αριθμό των πασίγνωστων μοντέλων που κυκλοφορούν παγκοσμίως, τα οποία έχουν σχεδιαστεί από Ελληνικό χέρι. Οπότε το κομμάτι σχεδίαση έκλεισε. Το μέρος τεχνογνωσία δεν υφίσταται ως εμπόδιο καθώς προσωπικά πιστεύω πως μπορεί άνετα ο Έλληνας μηχανικός να παράγει ένα σεβαστό σύνολο, άλλα και η υιοθέτηση ξένης τεχνολογίας εν μέρει είναι αρκετά εύκολο ζήτημα στην οικονομία της παγκοσμιοποίησης. Βέβαια υπάρχει το κομμάτι της ζήτησης, η οποία στη χώρα δεν ξεπερνάει τα 140-150.000 καινούρια αυτοκίνητα ετησίως, αλλά και πάλι αυτό δε θα πρεπε να αποτελεί εμπόδιο. Και φτάνουμε στη νομοθεσία, το 'αγκάθι' αυτής της χώρας που σε συνδυασμό με τη γραφειοκρατεία στερούσε την επιτυχία από πολλές φιλότιμες προσπάθειες του παρελθόντος. Γιατί όμως να μην στηρίξουμε σαν κράτος την βαριά βιομηχανία; Γιατί να μη δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας; Η δημιουργία μιας βιομηχανίας αυτοκινήτου είναι εθνική επένδυση και όχι εχθρός. Σήμερα όμως που βρισκόμαστε υπό καθεστώς ΔΝΤ κάτι τέτοιο φαντάζει ακόμη πιο δύσκολο..Γιατί αφήσαμε τόσες ευκαιρίες να πάνε χαμένες..;
H zitisi den exei na kanei
ΑπάντησηΔιαγραφήpsakste na deitei slovakia kai tsexia vgazoun 1.5 ekatomiria amaksia to xrono me 15 ekatomiria plithismo kai oi dio
Ασφαλώς και η ζήτηση δεν θα πρέπει να αποτελέσει εμπόδιο σε οποιαδήποτε προσπάθεια. Το θέμα είναι η νομοθεσία που στραγγαλίζει οποιαδήποτε κίνηση. Όλα τα άλλα είναι δικαιολογίες..
ΑπάντησηΔιαγραφή